بازی پای گو

پای گو

پای‌ گو قدیمی‌ترین بازی کازینو‌ای، حتی قدیمی‌تر از رولت و باکارات است. پوکر پای‌ گو همچنین از این بازی حاصل شده است جایی که هر دو دست‌های بالا و پایین بازیکن و دیلر با هم مقایسه می‌شود. آنچه باعث دشواری پای‌ گو می‌شود این است که منظم کردن دست‌ها و کاشی‌ها و حفظ کردن رتبه بندی آنها دشوار است. مورد جالب در مورد پای‌ گو این است که سرعت بازی آهسته است و۴۱ ٪ از دستها منجر به تساوی و حفظ پول شما می‌شود. کمیسیون کازینو‌های زنده و آنلاین در انواع بازی پای‌ گو ۵ ٪ است.

برترین سایت بازی پوکر

قوانین پای گو

1. پای گو با مجموعه‌ای از ۳۲ مهره یا کاشی دومینو بازی می‌شود.

2. به هر بازیکن و دیلر چهار کاشی داده می‌شود.
3. بازیکن کاشی‌های خود را به دو دست پایین و بالا جدا می‌کند و امتیاز بالاتر هر جفت کاشی برنده را معلوم می‌کند.
4- هر جفت کاشی دارای یک ترتیب رتبه بندی در ارزش کاشی‌ها به شرح زیر است:
• جفت: همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است ۱۶ جفت وجود دارد. کاشی‌ها به ترتیب دارای رتبه بندی در ارزش هر جفت هستند که از بالا سمت چپ شروع می‌شوند و تا پایین سمت راست صفحه ادامه دارند.
• ونگ (Wong): این ترکیب یک کاشی ۲ یا ۱۲ نقطه‌‌ای با هر کاشی ۹ نقطه‌‌ای است.

آموزش نحوه مقابله با ضرر در تورنمنت ها
خواندن مقاله

• گونگ (Gong): این ترکیب یک کاشی ۲ یا ۱۲ نقطه‌‌ای با هر کاشی ۸ نقطه‌‌ای است.

• ۹ تا ۰ امتیاز (امتیاز بالاتر بهتر است): برای همه ترکیب‌های ۲ کاشی دیگر، تعداد کل نقطه‌ها در نظر گرفته می‌شود و از رقم یکان انتهایی برای تعیین امتیاز استفاده می‌شود (مانند باکارات). به عنوان مثال، یک کاشی ۱۰ و ۹ نقطه‌‌ای دارای امتیاز 9 و یک کاشی ۴ و ۷، ارزش امتیازی 1 دارد.
5- یک استثنا در قانون فوق این است که ارزش هر دو کاشی در بالاترین رتبه جفت‌ها ” Gee Joon ” 3 یا 6 امتیاز است و با توجه به کاشی دوم و ساختن بهترین دست محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، هنگامی که با یک کاشی 4 نقطه‌‌ای ترکیب می‌شود، یک کاشی Gee Joon با 3 امتیاز حساب می‌شود و یک دست 7 امتیازی ایجاد می‌کند (به جای 6 امتیاز و ایجاد یک دست 0 امتیازی).
6. دست بالای بازیکن با دست بالای دیلر و دست پایین بازیکن با دست پایین دیلر (مانند پوکر پای‌ گو) مقایسه می‌شود.
7. اگر هر دو بازیکن و دیلر دارای امتیازهای مساویWong ، Gong و یا 1 تا 9 باشند، بسته به این که کدام دست دارای کاشی با مرتبه بالاتر است، آن دست برنده است.
8- اگر کاشی‌ها کاملاً مساوی باشند، برد به بانکدار تعلق می‌گیرد.
9. تساوی 0-0 همیشه نصیب بانکدار می‌شود.
10. هنگام استفاده از کاشی‌های با مرتبه بالاتر برای شکستن تساوی، ترتیب رتبه بندی در ارزش آنها همانند جفت‌ها است، به استثنای دو کاشی در بالاترین رتبه بندی جفت‌ها یعنی ” Gee Joon” که به صورت جداگانه در پایین ترین رتبه خود قرار می‌گیرند.
11. اگر بازیکن هر دو دست خود را برنده شود، به صورت برابر با شرط بندی او به وی پرداخت می‌شود، منهای 5٪ کمیسیون قمارخانه. اگر بازیکن یک دست را برنده شود و دیگری را ببازد، شرط بندی او برگردانده می‌شود. اگر دیلر هر دو دست را برنده شود، بازیکن شرط خود را از دست می‌دهد.
12- در بیشتر کازینوهای زنده زمینی، نوبت بانکدار شدن به دور میز می‌چرخد یا به صورت “زیگ زاگ ” جا به جا می‌شود.
13. بانکدار در برابر هر بازیکن دیگری دور میز و دیلر بازی می‌کند. دیلر همان مبلغی را شرط می‌بندد که برای آخرین بار وقتی خودش بانکدار بوده، شرط بندی کرده است.

قمار‌بازها و خرافات، دو یار جدا نشدنی
خواندن مقاله

پیش پرداخت کمیسیون

برخی از کازینوها به بازیکن اجازه می‌دهند که کمیسیون 5٪ را پیش پرداخت کند. به عنوان مثال شرط بندی 105 دلاری برای برنده شدن 100 دلار.بعضی از کازینوها نیز به بازیکن اجازه می‌دهند تا 10٪ بیشتر در برابر دیلر از آخرین باری که دیلر بانکدار بوده، شرط بندی کند.

آموزش قوانین اساسی، آداب و رسوم و پرداختی‌‌ها در کرَپس
خواندن مقاله
مقالات بیشتر
کنسول نینتندو سوئیچ پرفروش‌ترین کنسول ماه جولای در جهان بوده است
کنسول نینتندو سوئیچ پرفروش‌ترین کنسول ماه جولای در جهان بوده است